امام خامنه ای: حجاب بدون چادر فكر غلطی است

رهبر معظم انقلاب اسلامی، چیزی قریب به بیست سال پیش در چهارم دی ماه 1370 در دیدار اعضای شورای فرهنگی اجتماعی زنان، سخنانی را در زمینه حجاب و خصوصا استفاده از چادر ایراد فرمودند كه بخش‌هایی از آن چنین است: 



«باید مسائل ارزشی اسلام در جامعه ما احیاء بشود. مثلا مسئله حجاب، یك مسئله ارزشی است. مسئله حجاب،‌ مسئله‌ای است كه اگر چه مقدمه‌ای است برای چیزهای بالاتر، اما خود یك مسئله ارزشی است.

ما كه روی حجاب این قدر مقیدیم، به خاطر این است كه حفظ حجاب به زن كمك می‌كند تا بتواند به آن رتبه معنوی عالی خود برسد و دچار آن لغزشگاه‌های بسیار لغزنده‌ای كه سر راهش قرار داده‌اند، نشود.

... به نظر ما، بحث‌هایی كه در باب پوشش زن می‌شود،‌ بحث‌های خوبی است كه انجام می‌گیرد؛ منتها باید توجه كنید كه هیچ بحثی در این زمینه‌های مربوط به پوشش زن، از هجوم تبلیغاتی غرب متأثر نباشد، اگر متأثر از آن باشد، خراب خواهد شد.

مثلا بیاییم با خودمان فكر كنیم كه حجاب داشته باشیم، اما چادر نباشد؛ این فكر غلطی است. نه اینكه من بخواهم بگویم چادر، نوع منحصر است؛ نه، من می‌گویم چادر بهترین نوع حجاب است؛ یك نشانه ملی ماست؛ هیچ اشكالی هم ندارد؛ هیچ منافاتی با هیچ نوع تحركی هم در زن ندارد. اگر واقعا بنای تحرك و كار اجتماعی و كار سیاسی و كار فكری باشد، لباس رسمی زن می‌تواند چادر باشد و - همان طور كه عرض كردم - چادر بهترین نوع حجاب است.»

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 31 خرداد 1390    | توسط: Arg    |    | نظرات()

پیامک منتخب (2)

پیامک منتخب (2)

 

آمد گه پیکار و ستم سوزی نو

دوزخ اکنون طلب کند روزی نو

فرمان تو، دست ما و یاری خدا

این است مقدمات پیروزی نو

 

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 31 خرداد 1390    | توسط: مخف    |    | نظرات()

پیامک منتخب (1)

پیامک منتخب (1)

 

با خصم نبرد تن به تن باید کرد

چون گل کفن سرخ به تن باید کرد

از خون شهیدان تبری باید ساخت

شیطان بزرگ ریشه کن باید کرد

 

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 30 خرداد 1390    | توسط: مخف    |    | نظرات()

میلاد حضرت علی (ع)

 

سرچشمه ی عشق با علی آمده است
گل کرده بهشت تا علی آمده است
شد کعبه حرمخانه میلاد علی(ع)
کز کعبه صدای یا علی آمده است

میلاد اولین اختر تابناك ولایت حضرت علی (ع) را خدمت حضرت ولی عصر(عج) و همه ی شیعیان جهان تبریك عرض می كنم

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 25 خرداد 1390    | توسط: Arg    |    | نظرات()

روایات وارده در شأن علی علیه السلام در منابع اهل سنت

http://media.farsnews.com/Media/8904/Images/jpg/A0871/A0871845.jpg

1) على با قرآن و قرآن با على است

از امّ سلمه روایت شد كه گفت: از پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله شنیدم كه مى فرمود: على با قرآن است و قرآن با على است، از هم جدا نمى شوند تا نزد حوض كوثر بر من وارد مى شوند. (1)

2)حق با على و على با حق آمیخته است و ابداً از هم جدا نمى شوند

ابو ثابت غلام ابوذر(رحمه الله) گفت: بر امّ سلمه وارد شدم و او را گریان دیدم در حالى كه امیرالمؤمنین علی علیه السلام ـ را یاد مى كرد و مى گفت: از رسول اكرم صلى الله علیه وآله شنیدم مى فرمود: على با حق است و حقّ با علی علیه السلام است و هرگز از یكدیگر جدا نمى شوند، تا در روز قیامت در كنار حوض كوثر بر من وارد شوند. (2)

3) پیامبر شهر علم و على باب آن

ابن عباس مى گوید: پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله وسلم فرمود: منم شهر علم و على درِ آن شهر، پس هر كس علم مى خواهد از درِ شهرِ (علم) وارد شود. (3)

4) دوستان علی علیه السلام ـ مؤمن و دشمنان او منافق هستند

زرّ بن جیش گفت از علی علیه السلام ـ شنیدم كه مى فرمود: قسم به خدایى كه دانه را بشكافت و مخلوقات را به وجود آورد پیمانى است كه پیغمبر اكرم صلى الله علیه وآله وسلم با من كرده است كه: (اى على) تنها شخص مؤمن دوستدار تو است و كسى با تو دشمنى نمى كند مگر شخص منافق. (4) . . .

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 25 خرداد 1390    | توسط: Arg    |    | نظرات()

شرح فداكارى امام (علیه السلام) در منابع اهل سنت

http://pre-team.net/plugins/log/logs/EmamAli.jpg

نویسندگان معاصر مصرى كه وقایع اسلام را تحلیل كرده اند حق حضرت على (علیه السلام) را چنانكه شایسته مقام اوست و یا لااقل به نحوى كه در تواریخ ضبط شده است ادا نكرده اند و فداكارى امیر مؤمنان را در ردیف دیگران قرار داده اند. از این رو لازم مى دانیم اجمالى از فداكاری هاى آن حضرت را از منابع خودشان در اینجا منعكس سازیم .

1- ابن اثیر در تاریخ خود(1) مى نویسد:

پیامبر (صلی الله علیه و آله) از هر طرف مورد هجوم دسته هایى از لشكر قریش قرار گرفت . هر دسته اى كه به آن حضرت حمله مى آوردند حضرت على (علیه السلام) به فرمان پیامبر به آنها حمله مى برد و با كشتن بعضى از آنها موجبات تفرقشان را فراهم مى كرد و این جریان چند بار در احد تكرار شد. به پاس این فداكارى ، امین وحى نازل شد و ایثار حضرت على را نزد پیامبر ستود و گفت : این نهایت فداكارى است كه او از خود نشان مى دهد. رسول خدا امین وحى را تصدیق كرد و گفت :"من از على و او از من است" سپس ندایى در میدان شنیده شد كه مضمون آن چنین بود:

"لاسیف الا ذوالفقار، و لا فتى الا على".

شمشیرى چون ذوالفقار و جوانمردى همچون على نیست . . .

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 25 خرداد 1390    | توسط: Arg    |    | نظرات()

تكلم امام هادی(ع) به زبان فارسی

http://www.askdin.com/gallery/images/2702/1_12158803011.jpg

امام هادی(علیه السلام) مثل سایر امامان بر همه زبان‌های دنیا تسلط کامل داشته‌اند.

امام در گفتگویی با عموم مردم، سخنان هر انسانی با هر زبانی را به درستی متوجه شده و بدون نیاز به مترجم پاسخ او را به زبان خودش داده‌اند. در اینجا تنها تعدادی از این گفتگوهای امام هادی (علیه السلام) برای روشن شدن این حقیقت بیان می‌شود.

دین اسلام سه ویژگی جامع، جهانی و جاویدان دارد. پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم) و امامان نیز الگوهای جامع، جهانی و جاویدانند. هر یک از امامان (علیهم‌السلام) در عصر خویش برترین شخصیت جهانی بوده اند و همه فضایل و ارزش‌ها را با هم در سطح عالی داشته اند. امام رضا (علیه‌السلام) همین حقیقت را در تعریف «امام» آورده و فرموده‌اند: امام یکتای زمان خود است، هیچ کس به او نمی‌رسد و هیچ دانشمندی برابرش نیست و نظیری برای او پیدا نمی‌شود. بی‌درخواست و اکتسابی همه فضیلت‌ها را دارد و اختصاص او به همه فضیلت‌ها، الهی و از جانب خدای فضیلت‌دهنده بخشنده است. (1)

آن حضرت در ادامه همین حدیث درباره دانش انبیاء و ائمه نیز فرموده‌اند: خداوند به پیامبران و امامان (علیهم السلام) از خزانه علم و حکمتش آنچه را که به دیگران نداده ارزانی داشته است و دانش آنان بالاتر از دانش تمام اهل زمانشان است.(2)

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 23 خرداد 1390    | توسط: Arg    |    | نظرات()

میلاد امام جواد(ع)

http://s1.picofile.com/file/6791224344/Imam9_.jpg

برخیز به شادى، گه برخاستن است
چون شادى امشب ز گنه تاختن است
امشب شب میلاد تقى هست و شب
عیدى ز جواد و اهل بیت خواستن است

میلاد امام جواد(ع) را خدمت آقا صاحب الزمان(عج) و تمامی شیعیان آن حضرت تبریك عرض میكنم

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 23 خرداد 1390    | توسط: Arg    |    | نظرات()

محبت امام جواد به حضرت فاطمه(سلام الله علیهما)

امام جواد علیه السلام از همان کودکی محبت و علاقه شدیدی به اجداد مطهرش و به خصوص حضرت زهرا سلام الله علیها داشت. به چند مورد از این دلبستگی و تاثیرش در زندگی پربار او اشاره می‌شود:

http://shabestan.ir/Images/News/Smal_Pic/22-3-1390/IMAGE634434709932563420.jpg

امام جواد علیه السلام در خانه فاطمه علیهاالسلام

عبدالله بن زرین می گوید: امام جواد علیه السلام هر روز هنگام ظهر به مسجد پیامبر در مدینه می‌رفت و قبر پیامبر خدا صلی الله علیه و آله را زیارت می‌کرد. سپس به سوی خانه فاطمه سلام الله علیها بر می‌گشت، کفش را از پای خویش در می آورد و در آنجا به نماز می‌ایستاد.

سفارش امام جواد علیه السلام به طواف برای حضرت زهرا علیهاسلام

موسی بن قاسم می‌گوید: «به امام جواد علیه السلام گفتم: من تصمیم داشتم از طرف شما و پدرتان طواف کنم اما شنیده‌ام که کسی نباید از طرف اوصیاء طواف کند.»

امام جواد علیه السلام فرمود: «نه، هر چه می‌خواهی طواف کن، مانعی ندارد.» . . .


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 22 خرداد 1390    | توسط: Arg    |    | نظرات()

لطایف ماه رجب در امالی شیخ صدوق (ره)

در امالی شیخ صدوق (ره)


روایات این کتاب به موضوعات گوناگونی پرداخته اند که یکی از آن موضوعات، ماه رجب و اعمال مستحب در آن به خصوص روزه است. در این نوشتار برآنیم تا نگاهی به روایات مربوط به ماه رجب در این کتاب ارزشمند بیندازیم و سعی کنیم ماه رجب را از منظر پیشوایان معصوم علیهم السلام ببینیم و با رهنمودهای آنها از این ماه پر برکت بهره مند شویم.


امالی کتاب شیخ صدوق

توضیحی در مورد امالی و کتاب شیخ صدوق(ره)

از اواخر قرن سوم هجری روشی جدید برای انتقال علوم و معارف در میان دانشمندان اسلامى ظهور كرد كه آن را فن «امالى» نامیدند. امالى جمع املاء است که امروزه آن را دیكته می گویند. روش کار در املاء به این صورت بوده است که یكى از اساتید و دانشمندان بزرگ در انجمنى سخنرانى می كرد و دیگران که نوعا شاگردان او بودند سخنان او را نوشته و به صورت کتابی جمع آورى می كردند که به این کتابها امالى گفته می شود.

یکی از این کتابها، امالى عالم بزرگ شیعه، مرحوم صدوق است. این حدیثدان و روایت شناس نامدار اسلامی كه در قرن چهارم هجری می زیسته است در جلسه‏هاى متعددى متن احادیث را همرا با سلسله سند از حفظ و به شکل سخنرانی برای دیگران املاء(دیکته) می كرده و شاگردان هم به ثبت و ضبط آنها می پرداختند. حاصل آن جلسات پربار علمی، کتابی شد که به امالی شیخ صدوق(ره) نام گرفت.

روایات این کتاب به موضوعات گوناگونی پرداخته اند که یکی از آن موضوعات، ماه رجب و اعمال مستحب در آن به خصوص روزه است. در این نوشتار برآنیم تا نگاهی به روایات مربوط به ماه رجب در این کتاب ارزشمند بیندازیم و سعی کنیم ماه رجب را از منظر پیشوایان معصوم علیهم السلام ببینیم و با رهنمودهای آنها از این ماه پر برکت بهره مند شویم. . .

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 22 خرداد 1390    | توسط: Arg    |    | نظرات()

زن و نیاز همیشگی به معشوق بودن


اساسی ترین نیاز زن و مرد

هُوَ الّذی خَلقکُم مِن نفسٍ واحدةٍ و جَعل زوجها لِیَسکُن اِلیها
او (خدا) کسی است که شما را از یک نفس واحد آفرید و از آن نفس برای شما همسر و جفتی قرار داد تا کنار آن آرامش بگیرید. (اعراف/ 189)
در آخرین مقاله (زوج و آرامش بخشی)،بیان شد که زوج ها برای آرامش بخشی به یکدیگر اولاً باید نیازهای یکدیگر را بشناسند و ثانیاً سعی بر ارضای نیازهای یکدیگر کنند. اگر جدول نیازهای زن و مرد را که در آن مقاله ارائه شده بود ، با تساهل جمع بندی کنیم به دو نیاز اساسی و مهم زن و مرد خواهیم رسید:
مهم ترین نیاز یک زن: معشوق واقع شدن است.
مهم ترین نیاز یک مرد: ریاست همراه تکریم و تایید شدن است.
آموزه های دین اسلام، متکی بر فطرت آدمی است، از این رو در آموزه های زناشویی اسلام به ارضای این دو نیاز اساسی زن و مرد توجه شده است.دو کلمه ی «لُعبَت» و «بَعل» در آموزه های دینی به چشم می خورد:
قال النبّی (ص): اِنّما المَراةُ لُعبةٌ مَن اتّخذها فلا یُضبها(1)
پیامبر گرامی فرمود: زن لعبت است، هر کسی زن گرفت او را ضایع نگرداند. . .

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 22 خرداد 1390    | توسط: Arg    |    | نظرات()

هنجارهای اخلاقی در عصر ظهور

فراگیری هنجارهای اخلاقی

امام زمان

از ویژگی‌های عصر ظهور، فراگیری هنجارهای اخلاقی در جامعه مهدوی و از میان رفتن حرص، طمع و ایجاد روح بی‌نیازی در انسان‌هاست. امام علی علیه السلام در این باره فرموده است: « هنگامی که قائم ما قیام می‌کند…، کینه‌های بندگان به یکدیگر از دل‌هایشان زدوده می‌شود».(1)

در حدیثی از رسول خدا صلی الله علیه و آله نیز آمده است: « زمانی که مهدی قیام می‌کند، خداوند، غنا و بی نیازی را در دل بندگانش می‌نهد، به‌گونه ای که او اعلام می‌کند: هر کس به مال و ثروت نیاز دارد، بیاید؛ ولی برای آن، کسی پیشقدم نمی‌شود».(2)

در روایت دیگری آمده است: «خداوند، دل‌های امت محمد صلی الله علیه و آله را از بی نیازی سرشار می‌کند، به‌گونه ای که منادی ندا می‌دهد: هر کس به مالی نیاز دارد، بیاید [تا نیازش رفع شود]؛ ولی جز یک نفر کسی نمی‌آید. آنگاه مهدی به او می‌فرماید: «نزد خزانه‌دار برو و بگو مهدی دستور داده است به من مال و ثروت بدهی». خزانه‌دار می‌گوید: «دو دستی پول‌ها را جمع کن». او نیز پول‌ها را در دامن خود می‌ریزد؛ ولی هنوز از آنجا بیرون نرفته است که از رفتار خویش پشیمان می‌گردد و با خود می‌گوید: «چه شد که من طمع‌کارترین امت پیامبر شدم، آیا کسی که سبب غنا و بی نیازی آنان گشت، از بی نیاز کردن من ناتوان است». آنگاه باز می‌گردد، تا اموال را باز گرداند؛ اما خزانه دار نمی‌پذیرد و می‌گوید : «ما چیزی را که بخشیدیم، پس نمی‌گیریم».(3) . . .

نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 19 خرداد 1390    | توسط: Arg    |    | نظرات()

شیطان قوی تر است یا انسان؟


از دوران کودکی در برنامه های سیما می دیدیم که؛ وقتی فردی مردد است که کاری را انجام دهد، چه خوب چه بد، دو موجود سفید و قرمز بر دوش شخص ظاهر می شدند، که یکی او را دعوت به خیر و دیگری او را دعوت به شر می کنند.


انسان و شیطان مبارزه مچ اندازی

این در عالم واقع به این شکل است که؛ همیشه در تصمیماتی که انسان می خواهد بگیرد، جنگی بین نیروی خوبی و شیطان درون و بیرون رخ می دهد، که گاهی شیطان پیروز میدان است و گاهی نیروی خوبی.

سوالی که اینجا مطرح می شود این است که چرا ما در انجام برخی کارها، با اینکه شیطان از آن کار خوشش نمی آید و دست به هر کاری زده تا ما را منصرف از آن کار کند، موفق نشده، و ما آن عمل را انجام می دهیم، اما برخی اوقات هم این شیطان و نفس اماره است که موفق شده و ما را از انجام آن کار نیک و خیر باز می دارد.

در پاسخ به این سوال باید بدانیم که در هر عملی که انجام می گیرد، نیرویی کمکی وجود دارد، که این نیروی کمکی است که به انسان قدرت تصمیم گیری دقیق و سریع را می دهد، به این بیان که کسی که بخواهد عملی را که شایسته است انجام دهد، مسلما با مقابله شیطان و نفس اماره خود مواجهه می شود، چون آنها با کار نیک و صالح موافق نبوده و به دنبال این هستند که انسان را به راهی غیر راه درست بکشاننند. همانگونه که شیطان قسم یاد کرد که ما انسانها را از صراط مستقیم منحرفمان کند.«لَأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِراطَكَ الْمُسْتَقِیم.»؛ من بر سر راه مستقیم تو براى آنها كمین مى‏كنم‏. (سوره الأعراف‏ آیه 16)

آنچه به ما این نیرو را می دهد که بتوانیم در برابر شیطان و جنودش تصمیمات صحیح و دقیقی بگیریم، خالص کردن آن عمل برای ذات اقدس ربوبی است، چون زمانی که انسان خالصانه کاری را برای خدا انجام دهد، شیطان را توان مقابله نبوده و انسان می تواند بر او غلبه کند، و اگر کار خالص برای خدا نباشد، این شیطان است که در درگیری خیر و شر پیروز شده و ما را از انجام آن کار منصرف میکند. . .

نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 19 خرداد 1390    | توسط: Arg    |    | نظرات()

دین در عصر ظهور

http://publicrelations.tums.ac.ir/UserFiles/Image/foto/FARHANGI/shaban10.bmp

هوالذی أرسل رسوله بالهدی و دین‏الحق لیظهره علی‏الدین كلّه ولو كره المشركون‏[توبه / 33]


از موضوعات مهمّی كه همیشه بشر در ارتباط با آن بوده و منشأ بسیاری از تحوّل‏ها قرار گرفته، موضوع دین و اَبعاد آن است. این موضوع، از اَبعاد گوناگونی قابل بررسی است. آن چه در این مختصر به دنبال آن هستیم، بررسی دین و چگونگی آن در عصر ظهور حضرت حجت، عجل الله تعالی فرجه الشریف، است .
یكی از پرسش‏هایی كه همیشه در پیش روی متفكّران است، این است كه:

((آیا درزمان ظهور حضرت، احكام و قوانین جدیدی از سوی آن وجود شریف بیان خواهد شد؟ آیا به جهت حكومت جهانی حضرت، دین، باساز وبرگی جدید و اصولی متناسب با آن زمان و قوانینی جدید  جلوه می‏كند؟)) . . .



نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 19 خرداد 1390    | توسط: Arg    |    | نظرات()

ازخودگذشتگی یك روحانی(حجت‌الاسلام فرزاد فروزش) برای نجات دختر جوان از چنگال اراذل و اوباش

امام جماعت دانشگاه علوم پزشكی تهران به دلیل اقدام برای نجات یك دختر جوان از چنگال اراذل و اوباش در خیابان شریعتی تهران، در آستانه نابینایی از یك چشم قرار گرفت.

 

به نقل از فارس، حجت‌الاسلام فرزاد فروزش امام جماعت دانشگاه علوم پزشكی تهران كه شب گذشته برای نجات یك دختر جوان از چنگال 2 نفر از اراذل و اوباش از جان‌گذشتگی كرده و هم‌اكنون در پی نجات دادن این دختر، در آستانه نابینایی چشم راست خود قرار گرفته است، در بخش اورژانس بیمارستان فارابی تهران و در حالی كه خون چشم وی تمام لباس‌های وی را پوشانده بود، در تشریح این واقعه به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: ساعت 22 شب سه‌شنبه در خیابان شریعتی، پائین‌تر از خیابان ملك به همراه 2 نفر همراه داخل خودروی خود در حال عبور بودیم كه ناگهان صدای فریادهای دختر جوان را شنیدیم.

وی افزود: بلافاصله پس از شنیدن این فریادها به سمت صدا حركت كرده و مشاهده كردیم كه 2 نفر از اراذل و اوباش سوار بر یك موتور برای ربایش یك دختر جوان اقدام كرده‌اند. این اراذل و اوباش قصد داشتند به زور، دختر جوان را سوار بر موتور كرده و با خود ببرند اما این دختر با فریادهای خود درخواست كمك كرده و از سوار شدن خودداری می‌كرد و 2 پسر جوان نیز وی را ضرب و شتم كرده و مورد هتاكی قرار می‌دادند.

حجت‌الاسلام فروزش ادامه داد: با مشاهده این صحنه برای نجات دادن دختر به سمت اراذل و اوباش مهاجم یورش بردیم، اما با مقاومت این مهاجمان روبرو شده و درگیر شدیم. در هنگام درگیری، یكی از آنها كه شیشه نوشابه‌ای در دست داشت، این شیشه را با زدن به بدنه موتور شكست و سپس با آن چندین ضربه به چشم راست من وارد كرد كه نتیجه‌اش را مشاهده می‌كنید.

ضربات وارد شده بر چشم راست حجت‌الاسلام فروزش بسیار شدید بوده و به گفته یكی از پزشكان حاضر در اورژانس بیمارستان فارابی احتمال تخلیه شدن چشم راست این روحانی از خودگذشته و ایثارگر بسیار زیاد است.

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 17 خرداد 1390    | توسط: Arg    |    | نظرات()
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات